Popkultuuriankeet: Delfi Oraakel
Lugemisaeg 3 minPopkultuuriankeet kaardistab ajavaimu ja nähtusi Eesti ning muu maailma kultuuris, õitsegu need siis nurgatagustes või suuremate masside seas. Sel korral hindab popkultuuri hetkeseisu oma kõikenägeva silmaga dräägiartist Delfi Oraakel.

Mis uut nähtust või juba olemasoleva taastulekut oled maailma mastaabis viimasel ajal täheldanud?
Inimesed on unustanud, et kiirmood on halb. Kuigi kasutatud rõivaid ostetakse ikka, ei ole see enam peavoolutrend nagu viis aastat tagasi. Tehakse rohkem Sheini või H&Mi haul’e, riideid kantakse korra ja siis need kaltsud viiakse taaskasutusse. Uuskasutuse stangedel ja Yagas on liiga palju odavaid rõivaid, mille sildil ilutseb kiirmoebrändi nimi. Fakt, et mõjuvõimsad kuulsused, nagu Charli XCX või FKA twigs, teevad nende firmadega koostööd, pisendab kiirmoega seotud probleeme ka fännide silmis.
Mis nähtus domineerib sinu jaoks praegu Eesti kultuuri?
Viimasel ajal olen märganud, kuidas mehed võtavad endiselt vähemusgruppidelt, näiteks naistelt ja kvääridelt ruumi. Keskealised mehed avaldavad kirjatükke, teeseldes, et autoriks on noor tüdruk, nagu imelik, on ju? Heteromehed kasutavad väga julgelt kväärikultuuri elemente, esteetikaid ja viiteid eesmärgiga kõmu tekitada ning tähelepanu pälvida, mida nende peamiselt hetero ja paiksooline publik pakubki. Samal ajal on kväärkunstnikud ja -muusikud ikka põlu ja põranda all. Topeltstandardid on ikka alles ja nendest lõikavadki kasu mingid basic mehed.
Kelle või mille suur fänn sa oled?
Floptropica! Mis see on? Väga spetsiifiline ja homoseksuaalne meeminurk ja virtuaalne kogukond sotsiaalmeedias. See sai alguse meemist, mis parodeeris AliExpressi reklaamis kasutatud karjet, ja sellest on kasvanud välja kultuslik maailm, mis areneb pidevalt. Floptropica on fiktiivne riik, millel on riigijuhid, naaberriigid ja ajalugu. Loomulikult ka lõpmatu kogus CupcakKe’i remikse. Minu jaoks on selle internetikultuuri killukese puhul nii ilus, kuidas sellesse panustavad tuhanded inimesed, aga nende lood loovad ühise, vägagi loomingulise ja mängulise narratiivi ega õõnesta üksteist.
Mis sind praegu popkultuuris kõige rohkem inspireerib või üllatab?
Mind inspireerib, kuidas inimesed teevad sitast saia! Ajad on nii halvad ja tundub, et kõik jookseb rappa. Klubid sulgevad uksi, raha pole, keegi ei käi enam väljas. Need rasked ajad aga toovadki esile tegusad inimesed. Seda on näha hästi nt Eesti dräägimaastikul. Pedestrianite dräägimaja ema Kxster küpsetab pidevalt uusi ja huvitavaid ettevõtmisi, mida meil varem nähtud ei ole, näiteks vabariigi aastapäeva tähistati dräägiõhtusöögiga. Ka minu dräägipere House of KuKo väntab uusi üritusi. PS! Meil on mai alguses tulemas võimas kabaree stiilis üritus *wink wink*.
Mis on kõige ootamatum asi, mis on sind popkultuuris viimasel ajal puudutanud?
Kallis, ma olen oraakel. Ma näen kõike ette, ei ole midagi ootamatut siin ilma peal.
Aga tegelikult, ajaloolise esteetika nautlejana istusin suure põnevusega rüperaali taha maha, et vaadata uut ajaloolist sarja „Von Fock”. Olin pettunud, eriti peategelasega seotud valikutes. Kui enamikul naistel on juuksed mingil määral ajastutruudes soengutes, siis Maria von Nottbeck kannab lahtisi lokke otse tänapäevaste lokitangide vahelt. Ta võiks sama hästi olla Dyson Airwrapi reklaamnägu. Ja see kohutav sünkroonist väljas dubleering, mis teda saadab, muudab terve sarja energia mingi Kanal 2 keskpäevase telenovela sarnaseks – nood on muidugi sisu poolest huvitavamad.