Fingalick – lõpmatute universumite elektroonik
Lugemisaeg 5 minUus-aasta öösel, kui kell lööb südaööd, avanevad Vabaduse väljakul asuva Tallinna Kunstihoone uksed kõikidele kaasaegse kunsti ja elektroonilise muusika huvilistele ning kutsuvad teid osa saama ballist FINE ART ELECTRIC.
Käesoleva aasta ärasaatmise ja uue ning parema 2016. aasta tähistamiseks ühendavad jõud Mutant Disco Raul Saaremetsa ja Rhythm Doctoriga ning Leedu elektroonilise skeene lipulaev Despotin Beat Club, eesotsas Vaiper Despotini ja Dodo Mundoga.
Lisaks neile astub live‘ga üles Eesti oma tumemagusa elektrobassi duo Faun Racket, DJ-set’ide eest vastutavad aga Mark Stukis ehk Firejosé ning tuntud melomaan Hanna-Stella Haaristo. Balli aukülaliseks on Leedust pärit laulja ning bassist rnb’d produtseeriv Tomas Narkevičius ehk Fingalick, kellelt küsisime enne kella kukkumist veel paar küsimust, et saada teada, mis mehega õigupoolest tegu on.
Kes on Fingalick?
Fingalick on Vilniuses tegutsev mitmekülgne vokalist ja produtsent.
Milline on olnud sinu teekond muusikani ning kuidas kirjeldaksid oma praegust loomingut ja helikeelt?
Muusika vastu hakkasin ma huvi tundma väga noorelt, kuid alles hiljuti alustasin eksperimenteerimist erinevate rütmide ja sõnadega – isikupärase sound’i lihvimine on see, mis paneb mind ka edasi tegutsema. Fingalicki muusikat võiks kirjeldada kui kaasaegset „nerdy rnb’d”.
Kuidas sa lugusid kirjutad?
Tavaliselt salvestan ma otse telefoni, sest ideed tulevad ootamatutes kohtades. Stuudiosse minek tähendab ideede lahtimõtestamist ning muusikalise raamistiku loomist selle ümber. Sõnad tulevad mul tavaliselt viimasena, siis, kui ma kindlalt tean, mida ma öelda tahan.
Mis on sinu jaoks parim koht sõnade kirjutamiseks?
Minu praegune lemmikkoht on tohutult suur Vingio park, mis asub mu stuudio lähedal.
Milline on olnud sinu senine ägedaim esinemine?
Hiljuti astusin üles ühel jõulupeol Vilniuse klubis Opium – see üritus oli midagi väga erilist ning minu esinemine üllatas paljusid, sest ma ei olnud lihtsalt arvuti taga, vaid laulsin ja räppisin. Pärast seda oli mul väga eriline tunne.
Milline on olnud sinu parim koostööprojekt ning kellega sooviksid sa tulevikus koos töötada?
Koostöö Leedu elektroonilise muusiku ja sõbra Münpauzn’iga oli väga äge – tegemist oli audiovisuaalse show’ga. Tulevikus sooviksin kindlasti luua muusikat räpparitele ja vokalistidele. Oleksin hull, kui ma ei sooviks lugu teha Kelelaga, kes on minu hetke lemmikartiste.
Igal artistil on bändid või muusikud, kes neid on enim mõjutanud või inspireerinud. Keda sina selles kategoorias nimetada võiksid ja miks?
Kindlasti Kelela, sest ta tõesti teab, kuidas rnb’d tänapäeval teisiti teha. Mulle väga meeldivad teemad, millest ta jutustab ning tema lüürika kirjutamise stiil. Mind on mõjutanud mitmed räpparid ja ma ütleks, et räpp üldiselt on kujundanud mind selliseks nagu ma praegu olen. Töötades erinevate projektidega, nagu näiteks elektroonilise muusika bändiga Without Letters, on minu mõjutajad aga teised – James Holden, Mark Pritchard jne.
Sa oled Tallinnas varasemalt juba paar korda esinenud. Millised üleastumised olid sinu lemmikud?
Üks parimaid kontserte oli Machinedrumiga Von Krahlis aastal 2012. Pärast seda ütlesid mulle paljud, et ma esinesin sama hästi kui Machinedrum ise, keda ma ka fännasin. Tallinn Music Weeki pidu Sinilinnus 2014. aastal oli ka väga äge, sest publik läks mu jungle’i biitide peale üsna pöördesse.
Millised on sinu top 5 albumit läbi aegade ja miks?
N.E.R.D „In Search of…” – Pharrell Williams on üks minu muusikalisi iidoleid ning selle albumiga näitasid nad nii palju erinevaid lähenemisi.
Daft Punk „Discovery” – See on sajandi elektroonilise muusika album ja mul tekib neid ikoonilisi meloodiaid kuulates endiselt kananahk.
Mount Kimbie „Crooks and Lovers” – See album märgib minu noores eas olulist perioodi, sest tänu sellele otsustasin jääda tegelema elektroonilise muusikaga.
Machinedrum „Vapor City” – Suurima fännina õnnestus mul tänu ühisele sõbrale seda plaati kuulata mõned kuud enne selle ametlikku väljaandmist. Tol momendil mõjus see kõige innovaatilisema muusikavalemina ning sillutas teed nii mulle kui ka paljudele teistele produtsentidele.
Nas „Illmatic” – Räpifännina hindan, kui tõetruu ja aus see album on.
Milline on olnud parim kontsert, mida sa viimati näinud oled?
Kontsertidel käimine on väga emotsionaalne kogemus, mis võib sind ka eksitada. Kuid hiljutine parim elamus oli kindlalt James Holden Riias.
Kui sa saaksid kutsuda ükskõik kelle maailma ajaloost oma koju õhtusöögile, siis kes see oleks? Millest te räägiksite, mida sööksite ning millist muusikat kuulaksite?
Ma kutsuksin Albert Camus, kellega me sööksime kiirtoitu, räägiksime eksisteerimisest ning naeraksime inimeste üle.
Millised on kolm viimast raamatut, mida sa lugesid?
Daniel J. Levitin „The World in Six Songs” – Äge raamat, mille abil mõista muusika loomise taga peituvat neuroteadust.
Jay-Z „Decoded” – Mitte kõige tõsisem raamat, kuid pakub ülevaadet tema noorusajast ning aitab mõista tema lüürikat.
Dmitry Glukhovsky „Metro 2033” – Postapokalüptiline sci-fi romaan.
Milline filosoofiline mõte on sind inspireerinud?
On olemas lõpmatud universumid lõpmatute versioonidega minust ja maailmast.
Fine Art Electric Balli ürituse leiad Facebookis siit.