Kaspar Aus annab Kirjanike Majas sooloetenduse
Lugemisaeg 2 minKahel järjestikusel laupäeval, 21. ja 28. aprillil kell 19 annab tantsukunstnik Kaspar Aus Tallinnas Kirjanike Maja musta laega saalis etenduse „Soolo nullist nulli”.
Koreograafia keskmes on Ameerika helilooja-muusikateadlase Paul Beaudoini (1960) heliteos „Shakti“ (2015), mida kuulates ja kuuldes tantsija liigub. Tajudes erinevaid liikumiskvaliteete ja muutusi helis, siseneb tantsija endas ja oma kehas meditatiivselt protsessidesse, mis väljenduvad tundlikes kehaliikumistes heli, ruumi ja publikuga suhestumisel. Heliteose kestus dikteerib tantsu kestuse, milleks on 2 tundi ja 34 minutit. Publikul tekib võimalus mitmeid kordi teosesse siseneda ja sealt lahkuda endale sobival hetkel.
„Minevikus veetsin palju aega Kirjanike Majas musta laega saalis, treenides õhtust õhtusse paaristantsu võistlusteks. Meelde on jäänud lõhn ja ruum, mis on tänaseni seal autentselt säilinud. Alati, kui satun maja kultuuriüritusele, siis piilun vargsi ka lava taha, kus olen tihti märganud traatharjasid tantsukingade taldadelt parafiini eemaldamiseks. Füüsiliselt tundub ruum minevikuga võrreldes sarnane, mille taustal märkan iseenda muutumist. Tants ei ole mulle enam sport ega ka ainult paaristegevus, vaid poeetiline kogemus ja väljendus, mille kaudu saab nii ennast kui ka teisi inimesi kõnetada. See on armastus, kuid mitte helita, mis liidaks ja lahutaks; armastus, mis väljendub helis, selle heli kuulamises ja kuulmises. Shakti osutab läbi elektrooniliste vooludena kõlavate heliklastrite naiselikule kosmilisele energiale, mis loob ja muudab,” ütleb Aus oma loomingu kohta.
Kaspar Aus on 2009. aastal lõpetanud koreograaf-lavastaja eriala magistrikraadiga Tallinna Ülikoolis. Isikunäitused Eestis on olnud „Kadunud ja Püha” (2011) Draakoni galerii keldrisaalis, „Onn” (2014) Disaini- ja Arhitektuurigalerii keldris ja „Koreograafia Amandusele” (2016) Amandus Adamsoni Ateljeemuuseumis Paldiskis. Lisaks kuulub interdistsiplinaarsesse kunstirühmitusse Laik ja heli-tantsu kollektiivi Adhesion.