Artiklid
Plaadiarvustus: Nite Fields – Depersonalisation (Felte, 2015)
Ansambel Nite Fields tuleb Austraaliast, kuid päikest nad endaga kaasa ei too – nende looming on kõike muud kui soe. Pigem toovad nad kuulajateni kõledates varjudes pesitseva nukruse, mille nimeks on saanud „Depersonalisation”.
Plaadiarvustus: Mischa Pavlovski – Kapitel (Posh Isolation, 2014)
Posh Isolation (PI) on alates 2009. aastast Taanis pesitsev ja alternatiivmuusika rida ajav plaadifirma, mille kataloog ulatub tänaseks enam kui saja väljalaskeni. PI on agar kassetikultuuri edendaja, kuid sekka mahub ka ports vinüüle, sealhulgas mullu augustis ilmunud Mischa Pavlovski debüüt „Kapitel”.
Plaadiarvustus: Janek Murd – Triiviv (Eesti Pops, 2014)
Kirjutan neid ridu põhjarannikult, otse mere äärest. Väljas möllab 2005. aasta jaanuaritormiga võrreldav maru, lained trügivad peaaegu ukse alla ja lõhuvad kallast. Ansamblist 3Pead tuntud Janek Murdi verivärske kauamängiv „Triiviv” paistab sellise ilma taustaks hästi sobivat – ehkki plaati täidavad enamjaolt vaiksemad palad, on see etteaimamatu nagu meri isegi.
Plaadiarvustus: DVPH – Natuke veel (Superbandiit, 2014)
Kui ma DVPH uue plaadi käsimüügile jõudsin, oli järjekord juba mitmemeetrine – nõudlus oli suur vaatamata sellele, et albumit ennast polnud võimalik kusagilt varem kuulata. Justkui põrsas kotis, aga usaldus Dragan Volta ja Põhjamaade Hirmu kvaliteedi vastu on fännide seas ilmselgelt suur.
Raudlinnuga koju
Raudlinnuga Uus-Meremaalt koju lennates tabasin end mõttelt, et kas nüüd lähen päriseks tagasi Eestisse, pesa ehitama? Aga kui hakkab külm ja rõske, siis ei ole mul kuskile lennata. Seda ei saa kogu aeg teha. Ma ei ole lind.
Riik oleme me ise. Vestlusring kaasaegse kunsti pragmaatikast
2014. aasta detsembris toimus viies ja viimane kaasaegse kunsti festival ART IST KUKU NU UT, mille peied on paslik võimalus arutleda kaasaegse kureerimise tervise üle praeguses Eestis. Arutlevad ART IST KUKU NU UTi korraldajad Tartu Kunstimuuseumi direktor Rael Artel ja Y-galerii galerist Kaisa Eiche ning Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse direktor Maria Arusoo.
LIIN kupatab Ulmes ainult värsket muusikat
21. veebruaril toimuv 2015. aasta esimene LIIN on pidu, kus tulevik saabub varem ja surub oleviku nurka, ning seekord võetakse teekonnale esmakordselt kaasa klubi Ulme.
Niimoodi nad reas kõik lähevadki
Urmas Vadi uue jutukogu läbivat nukrameelsust leevendab soe huumor.
Eesti underground’i kroonitud kuninganna
Kuigi albumil laulab ta eebenipuust tornidest ja galaktikatevahelistest romanssidest, tegeleb lauljanna praegu hoopiski maisemate teemadega, näiteks enda Los Angelesse sisseseadmisega. Rääkisime ebamugavuspagulusest, „Scarface’ist” ja elust Ameerika kahes erinevas otsas.
New Latvian Design: Reinis Ratnieks
Latvian designer Reinis Ratnieks is one of the new internationally noticed Latvian designers whose style represents the movement of simplistic, structured and classically black.
Konservatiiv, kes ei mängi ainult Lasnamäe peale
Endine Eesti Ekspressi ajakirjanik Viktoria Ladõnskaja proovib kõnetada nii eestlasi kui venelasi. IRLi nimekirjas kandideerides võtab ta väga suure riski ja tagasiteed endise elu juurde ei ole. Riigikogus kavatseb ta pärast õige ukse leidmist tegeleda integratsiooni- ja sotsiaalvaldkonnaga.
Päev, mil Facebooki meeldimised ei loe
Statistilisest vaatevinklist vaadatuna võiks kaheksakümnendate teise poole beebibuumi ajal või hiljem sündinud ja tänaseks täiskasvanuikka sirgunud noorte suurem valimisaktiivsus tuua endaga kaasa nii mõnegi märgatava muutuse Eesti ühiskonnas.