DJ-ankeet: Artur Lääts
Lugemisaeg 4 minMüürilehe märtsikuine DJ-ankeet ja miksteip valmisid esmakordselt live-ettekandes meie sünnipäeval IDA raadios ning selle kohustuse panime Artur Läätse õlule. Artur on peoskeenes nii DJ kui ka produtsendina juba vana tegija, kes on väljastanud oma loomingut näiteks plaadifirma ja techno-peo MÜRK alt ning tegutseb selle ridades ka residendina. Eestis näeb Arturit plaate keerutamas pea kõigil suurematel techno-pidudel ning kopsakas kogemustepagas on andnud talle võimaluse astuda üles Marcel Dettmanni, DVS1, Norman Nodge’i, Blawani ja teiste välismaa nimede kõrval.
Debüüt: See oli 2010. aastal ja tegutsesin siis veel nime Glitchfxxx all. Andsin välja enda esimese reliisi „Fractions” ning tänu sellele sain mängida Leedus Kaunases peol nimega Terra-X. See oli illegaalne underground-üritus, mis toimus ühes mahajäetud teatrimajas.
Muusikas oluline: Techno puhul rütm ja bass ning kindlasti emotsioonid. Samuti suur jõuline helisüsteem, mis füüsiliselt liigutab.
Muusikas ebaoluline: Kõrged helisagedused. Need ajavad närvi. Pigem võiks muusika olla natuke tummisem.
Mida mängin: Lisaks techno’le veel elektrot, dub techno’t, house’i ja deep house’i, kuid oleneb peost. Öösiti mängin ikka tavaliselt techno’t, järelpidudel või kusagil mujal kõike muud ka, aga ikkagi elektroonilist. Pulti lähen tavaliselt puhta lehena, ette pole vaja midagi valmistada peale enda vaimse oleku.
Eredaimad mängumälestused: Arvan, et eredaimaid pidusid ei peagi otseselt mäletama. Parimad neist sõltuvad hetkest, vibe’ist ja tunnetest. Hetkes olemine on üldse naljakas asi, millele ei saa väga näpuga näidata, et näe, nüüd oleme nii. Kui sa lähed päriselt reivima ja muusika sisse, siis unustad kõik oma igapäevased probleemid ja tulevikumõtted ning lihtsalt oled. Naudid seda, mida võimas helisüsteem ja DJ sinu keha ning vaimuga teevad. Samuti peod, kus ei käida iga sekund telefonide ja kaameratega pildistamas ja filmimas; kui näed DJna puldi tagant, et kõigil on silmad kinni ja kehad liiguvad nagu plastiliin. Kutsun seda throwing body shapes’iks, need on kõige vägevamad momendid.
Kõige värskem mälestus on Milano moenädalalt, kus mängisin koos Micaela Saracenoga. Meie omavaheline koordinatsioon oli väga täpne. Otsustasime, et ei plaani oma setti Itaalia rõivabrändi Marios show’ks väga palju ette. Ainuke paika pandud asi oli meie omalooming. See oli väga teistsugune kogemus. DJ-pult oli suunatud catwalk’i poole ja sealt avanes mega vaade üle terve suure saali. Tantsijate asemel olid tõsiste nägudega modellid, kes sammusid tugeva kõnnakuga techno-muusika rütmis, ja pealtvaatajate pead käisid kaasa. See tekitas natuke segase, aga väga huvitava emotsiooni.
Lisaks sain kaks aastat tagasi mängida Berliinis klubis AVA. Närv oli päris suur, sest tegemist on ikkagi techno-pealinnaga. Seal oli umbes 500–600 inimest ja läks päris hästi. Pärast seda sain AVA residendiks ja mängisin seal kord kuus. Ka HALLis on hommikul täismajale väga mõnus mängida. Kuna astun seal üles päris tihti, siis tean, mis rahvas seal käib ja kes on need väga tõsised reivijad, kes kümme tundi järjest tantsivad. Nendega koos olles on muusikat valida alati väga emotsionaalne kogemus.
Lugu, mida mängiksin oma parima sõbra pulmas: 2Pac „Do For Love”. Vana kooli hiphop on ikka hea.
Koht, kus tahaksin kindlasti mängida: Ühes esimeses privaatpidude kohas 70ndatest – The Loftis New Yorgis. Mulle meeldiks mängida rohkem kuskil, kus on pime, väga pime, ainult võib-olla üks väike strobo ja väga suur helisüsteem, mis peksab rinda. Kohad, kus kellaaeg seisab.
Guilty pleasure: Caater.
Alt üles vaatan…: Neid on päris palju, aga toon välja mõned: Joris Voorn, Ben Sims, Planetary Assault Systems, DVS1, Marcel Dettmann, François Kevorkian, Ferenc E. van der Sluijs, Derrick May.
Viis klassikut:
Joris Voorn „Many Reasons”
Ben Sims „Feeling Acid II”
Perception & Mad Mike „Windchime”
Aril Brikha „Groove La Chord”
Planetary Assault Systems „Surface Noise”
Viis hetkekummitajat:
Population One „Rush Hour (Rolando rmx)”
Makaton „Words Are Free”
Jeroen Search „The One”
Luke Vibert „Jack”
Regis „Speak To Me”
Tehnilist: Enamjaolt kasutan nelja CDJi, aga olen ka vinüüle mänginud. Neid pigem siis, kui tuleb õige hetk.
Lõppsõna: Loodan, et see miksteip viib kuulaja väiksele teekonnale. Tuleb natuke house’i ja techno’t.