Transdistsiplinaarsete etenduskunstide platvorm eˉlektron tähistab oma esimest sünnipäeva 1.-4. aprillini toimuva Kõheda vastasmõju festivaliga. Juba teistkordselt toimuval festivalil keskendutakse piiride liigutamisele ja seda nii otseses kui ka kaudses tähenduses.

Jaapani helikunstniku ASUNA õhtusöögi vormis teos „Chocolate, Candy & Drops”. Foto: press

Kõik etendused toimuvad elektron.live virtuaalsel laval otseülekandena, mis tähendab, et programmis pole ühtegi eelsalvestatud esitlust ja kordusvaatamisvõimalust ei ole. Esinejad on küll erinevatelt kontinentidelt, kuid vaataja jaoks saavad nad kokku ühes virtuaalses keskkonnas. Vaatamiseks erinõudmisi ei ole, piisab keskmisest internetiühendusest, kõrvaklappidest ja brauserist. 

Etenduskunst, kontserdid ja installatsioonid tuuakse vaatajateni läbi voogedastusplatvormi, mis on loodud, võttes arvesse kunstnike loomingulisi vajadusi ning pakkudes visuaalset, tehnilist ja sotsiaalset komponenti. See kõik aitab esinejal omakorda saavutada vahetuma kontakti publikuga ning võimaldab vaatajate omavahelist suhtlust kui kaugel nad üksteisest sel hetkel ka ei viibiks.   

Festivali ellukutsuja ja etenduskunstnik Maike Lond ütleb: „Sul on võimalik osa saada Tokyos, Amsterdamis, New Yorgis, Tallinnas või teistes geograafilistes punktides toimuvatest, omavahel seotud, samas eraldiseisvatest live-etendustest. Need on kontinentide ülesed kohtumised, kuid tunnetuslikult ühtses ajas ja ruumis, tekitades uusi emotsionaalseid ning füüsilisi aistinguid.” 

Esinejaid ja kunstnikke on seitsmest ajavööndist  – Lõuna Aafrika Vabariigist, Ameerika Ühendriikidest, Venemaalt, Indiast, Rumeeniast, Hispaaniast, Hollandist, Soomest, Jaapanist ja Eestist. Tokyost toob Hiroaki Umeda meieni minimalistliku, ent samas radikaalse heli,- pildi,- ja valguskeele, mis on omakorda tihedalt seotud kaasaegse Jaapani kunstiga. Rimini Protokolli etendus „Call Cutta at Home”, mis toimub korraga nii Kolkatas, Peterburis kui ka Tallinnas, avab võimaluse vaadelda sotsiaalset distantseeritust kui võimalust kohtuda võõraste inimestega hoopis teises, kaugemas ruumis.  See on 2005. aastal esietendunud Call Cutta voogteatri uusversioon. Rourou Ye, Avan Omeri ja Mary Notari etendus on kokku kõik üks eksperiment, kus toimub kontinentaalne ajaületus, sest esinejad on erinevatel mandritel, kuid kohtuvad siiski ühes toas. 

Esietendusele tuleb Inga Salurandi, Liis Varese ja Hendrik Kaljujärve installatiivne kestvusetendus „Ruumiantropoloogiad”, mille peategelaseks on ruumid – elanikuta korter Rakveres, tühjalt seisev kontor Põhja-Tallinnas ja metsaruum Klooga-Rannas. Lisaks on kavas kontsertprogramm, kus astuvad üles 5Horses, Artjom (Benzokai), Samuli Tanner, ASUNA, Kannabinõid, Zahir ja Ringhold. Festivali viimasel päeval toimub seminar „Where Have All The Magic Gone”, kus erinevate teadusvaldkondade esindajad arutlevad ruumi ja aja seoste ja käsitluste üle teaduses.