Täna avab Rundum fotokunstimessi „Näitamiseks/Müümiseks 2014”

Täna kell 17.00 avab loominguline platvorm Rundum fotokunstimessi „Näitamiseks/Müümiseks 2014”, mis on jätkuks eelmise aasta oktoobris alguse saanud Rundumi fotokunstimessile. Tallinna Fotokuu raames toimuv mess toimub 20.–26. oktoobril Tallinna Sadamarketis (Kai 5/Sadama 6).


Täna kell 17.00 avab loominguline platvorm Rundum fotokunstimessi „Näitamiseks/Müümiseks 2014”, mis on jätkuks eelmise aasta oktoobris alguse saanud Rundumi fotokunstimessile. Tallinna Fotokuu raames toimuv mess toimub 20.–26. oktoobril Tallinna Sadamarketis (Kai 5/Sadama 6).

Täiendusena Tallinna Fotokuu poolt korraldatavale fotokunstimessile annab „Näitamiseks/Müümiseks 2014” ülevaate nooremast põlvkonnast, kes kasutab fotot vastavalt oma huvidele, vajadustele, oskustele ja võimalustele. See on hea võimalus tutvuda ideede, formaatide ja tegijate paljususega – osalejateks on suur hulk oma loomingus fotot kasutavaid kunstnikke, kellest enamik alles õpib või on äsja kooli lõpetanud. Messi eesmärgiks on tutvustada laiemale avalikkusele noori kaamerapõhiste kunstidega töötavaid tegijaid ning tõsta esile nende loomingut. Mess on suunatud nii laiemale publikule, kunstihuvilistele, kuraatoritele, kriitikutele kui ka kogujatele.

Messi asukoht Tallinna Sadamarketi boksis on katse eksperimenteerida kunsti näitamise erinevate viisidega, avades uusi pindu ning esitledes kaasaegset kunsti väljaspool selle harjumuspärast konteksti.

Osalevad kunstnikud: Hannes Aasamets & Mihkel Ilus, Mari Armei, Saskia Fischer, Hedi Jaansoo, Pille-Riin Jaik, Aleksander Kelpman, Mari Leen Kiipli, Hirohisa Koike, Karel Koplimets, Kulla Laas, Alissa Nirgi, Maria Muuk, Ede Raadik, Evelyn Raudsepp & Henri Hütt, Jaan Rõõmus, Käty Tarkpea, Aap Tepper, Kirill Tulin & Anna Shkodenko, Tõnu Tunnel, Roman-Sten Tõnissoo, Sohvi Viik, Mari Volens, Reimo Võsa-Tangsoo, Kristina Õllek.

Neljapäeval kell 17.30 toimub ka Rundumi lugemisgrupp, mille lugemismaterjaliks on Sarah Thorntoni raamat „Seven Days in Art World”.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

Taani-Rootsi duo Lust For Youth esineb Tallinnas
Lust For Youth. Foto: press
1 min

Taani-Rootsi duo Lust For Youth esineb Tallinnas

Taani-Rootsi elektroonikaduo Lust For Youth annab 5. oktoobril oma esimese Eesti kontserdi Paavli Kultuurivabrikus. Bändi looming ulatub lo-fi cold wave eksperimentidest särava ja meloodilise süntpopini ning on tuntud oma pidevalt areneva ja emotsionaalselt haavatava keele poolest.
I Land Sound höikas välja tänavuse muusika- ja päevaprogrammi
Sally C. Foto: press
2 min

I Land Sound höikas välja tänavuse muusika- ja päevaprogrammi

17.–20. juulini Saaremaal Illiku laiul toimuv I Land Sound festival kuulutas välja oma 2025. aasta heli- ja päevategevuste rikkaliku kava. Tegemist on seni köige rahvusvahelisema ja ambitsioonikama peatükiga festivali ajaloos, mis tänavu kannab nime „Kaheksas Päev” ja…
Kaasaegne kunst ja käsitöö. Vaateid Aafrikast
Ousmane Sow’ majamuuseum. Skulptor Ousmane Sow (1935–2016) looming illustreerib hästi Senegali ja Prantsusmaa suhete keerukust pärast koloniaalajastu lõppu. Senegalis sündinud Ousmane Sow läks, nagu paljud tema kaasmaalased, Pariisi õppima ja tegi seal kõigepealt karjääri füsioterapeudina. 1980. aastatel hakkas ta looma skulptuure, mis kujutavad mitmeid Aafrika rahvaid – nubasid, maasaisid, suulusid jt. Need omapärases autoritehnikas ja kehalisusele suurt tähelepanu pööravad skulptuurid ühelt poolt võimestavad postkoloniaalseid Aafrika rahvaid, teisalt aga jätkavad koloniaalajastul kinnistunud pilku ja stereotüüpe. Asja ei tee lihtsamaks seegi, et talle on olnud üheks suureks inspiratsiooniallikaks Leni Riefenstahli fotoseeriad aafriklastest. Mitmed Sow’ tööd tegelevad koloniaalajastu konfliktide ja ülestõusudega ka teistel mandritel, sealhulgas Lõuna- ja Põhja-Ameerikas. Kunstniku majamuuseumis joonistus välja tema loomingu ja selles käsitletud teemade keeruline suhe Prantsusmaaga. Fotod tema tööde eksponeerimisest Prantsusmaal ja Pariisi avalikus ruumis pakuvad ilmselt kinnitust kunstniku rahvusvahelisele mainele ja staatusele nagu ka fotod kohtumistest Prantsusmaa poliitikutega. Samas osutab see ka Sow’ vajalikkusele prantslaste jaoks, kuna ta loomingu tunnustamine võimaldab neil tegeleda oma koloniaalsüüga – ja kohati tundus, et seda vahest küllaltki turvalises raamistikus.
Ousmane Sow’ majamuuseum. Skulptor Ousmane Sow (1935–2016) looming illustreerib hästi Senegali ja Prantsusmaa suhete keerukust pärast koloniaalajastu lõppu. Senegalis sündinud Ousmane Sow läks, nagu paljud tema kaasmaalased, Pariisi õppima ja tegi seal kõigepealt karjääri füsioterapeudina. 1980. aastatel hakkas ta looma skulptuure, mis kujutavad mitmeid Aafrika rahvaid – nubasid, maasaisid, suulusid jt. Need omapärases autoritehnikas ja kehalisusele suurt tähelepanu pööravad skulptuurid ühelt poolt võimestavad postkoloniaalseid Aafrika rahvaid, teisalt aga jätkavad koloniaalajastul kinnistunud pilku ja stereotüüpe. Asja ei tee lihtsamaks seegi, et talle on olnud üheks suureks inspiratsiooniallikaks Leni Riefenstahli fotoseeriad aafriklastest. Mitmed Sow’ tööd tegelevad koloniaalajastu konfliktide ja ülestõusudega ka teistel mandritel, sealhulgas Lõuna- ja Põhja-Ameerikas. Kunstniku majamuuseumis joonistus välja tema loomingu ja selles käsitletud teemade keeruline suhe Prantsusmaaga. Fotod tema tööde eksponeerimisest Prantsusmaal ja Pariisi avalikus ruumis pakuvad ilmselt kinnitust kunstniku rahvusvahelisele mainele ja staatusele nagu ka fotod kohtumistest Prantsusmaa poliitikutega. Samas osutab see ka Sow’ vajalikkusele prantslaste jaoks, kuna ta loomingu tunnustamine võimaldab neil tegeleda oma koloniaalsüüga – ja kohati tundus, et seda vahest küllaltki turvalises raamistikus.
10 min

Kaasaegne kunst ja käsitöö. Vaateid Aafrikast

Kõik, kes on kursis kaasaegse kunsti, biennaalide ja triennaalidega, teavad hästi, kui moes on praegu Aafrika kunst, käsitöö ja pärandtehnikad. Ent nagu kunstivälja suurte trendide puhul ikka, saadavad ka seda probleemid. Kui palju ja kas üldse on aafriklaste craft’i ilmumine Euroopa…
Müürileht