Krikor Kouchian – Pacific Alley (L.I.E.S., 2017)

Krikor Kouchian on aktiivne Pariisi DJ ja produtsent, kes on loonud muusikat erinevate pseudonüümide alt alates 90ndate lõpust.

Krikor Kouchian on aktiivne Pariisi DJ ja produtsent, kes on loonud muusikat erinevate pseudonüümide alt alates 90ndate lõpust.

Tema täispikk album „Pacific Alley” tundub olevat autori siiani kõige kontsentreeritum ja täielikum teos. Põhimotiivid ja temaatika rulluvad lahti juba esimese loo „Onda Vaselina” ajal, mis on ühtlasi üks haaravaimaid palasid plaadil. Kogu kauamängivat läbib konkreetne perspektiiv, mis on ühel ajal projekti suurim tugevus ja nõrkus – on hea kuulata plaati, kus autor teab päris täpselt, mida ta öelda tahab. „Pacific Alley” kõlab justkui linnakirjeldus, kus iga heli ja detail on peenelt paika sätitud, et manada kuulajale silme ette kohaspetsiifiliselt visuaalne pilt. Palju suitsu ja tolmu kaheksakümnendate lääneranniku tänavatel, head funk’i-gruuvid. Prince on teemas, palju toimub ja toimub kiiresti. Kujutan ette, kuidas piimavuntsidega kutt konditsioneerita korteris varajastel hommikutundidel VHS-kassettidelt läägeid märuleid vaatab.

Negatiivse poole pealt hakkab üksikute lugude vau-efekt pikapeale kuluma ja väsitama. Sisu ei ole nii mitmekesine, et leida uusi kihte ja konkse. Puuduvad konfliktid, pöörded, vahepeatused – kõik on lõpuni lahendatud ja kujundatud. Ka salvestustehnika ja -meetodid mõjutavad seda tundmust ning loost loosse takti alguses löödavad ühtlaselt „tolmused” snare’id mõjuvad kergelt ärritavalt. „Armas Y Heroina” ja „Distrito Federal” on kaks ambient’i-katkendit, mis isiklikult jätavad külmaks ega aita albumi pilti märgatavalt väärtustada.

Päeva lõpuks võib öelda, et „Pacific Alley” on oma miinuste ja plussidega täispikk plaat, mis siiski väärib kuulamist.

Toeta vastutustundlikku ajakirjandust

Infoajastu ja sotsiaalmeedia levik on toonud endaga kaasa aina kiiremad, lühemad ja emotsioonipõhisemad tekstiformaadid ning sellega seoses ka süvenemisvõime kriisi. Nendest trendidest hoolimata püüab Müürileht hoida enda ümber ja kasvatada ühiskondlikult aktiivseid ja kriitilise mõtlemisvõimega noori autoreid ja lugejaskonda. Toimetuse eesmärk on mõtestada laiemalt kultuuri- ja ühiskonnaelu ning kajastada lisaks nüüdiskultuuris toimuvat. Väljaanne on keskendunud rahulikule, analüüsivale ning otsingulisele ajakirjandusele, mis ühendab endas nii traditsioonilised kui ka uuenduslikud formaadid. Sinu toetuse abil saame laiendada kajastatavate teemade ringi ja avaldada rohkem väärt artikleid.

Toeta Müürilehe väljaandmist:

SAMAL TEEMAL

DJ-ankeet: Taavi-Peeter
Taavi-Peeter. Foto: Kaupo Rõivasepp
Taavi-Peeter.
2 min

DJ-ankeet: Taavi-Peeter

Taavi-Peeter kipub siduma kõiki oma tegemisi muusikaga. Küll on Tartu indie-skeenelt võrsunud noorsand teinud bändi, küll kirjutanud muusikast, nüüd töötab aga peaasjalikult plaadipoes Biit. Uuel aastal on Taavi-Peetri sulest oodata ka uut isiklikku loomingut, seniks aga miksteibi kujul läbilõige tema hetkelemmikutest ja klassikast.
Born To Bang – Straight Shooter (Off-Kilter, 2017)

Born To Bang – Straight Shooter (Off-Kilter, 2017)

Born To Bangi nime taha peitub produtsent, DJ, promootor ja leibeliomanik Lauri Lember, kes on mõnda aega ka elektroonilise tantsumuusika Mekas Berliinis elanud ning selle unikaalse ja vabameelse klubikultuuri õhku hinganud-kogenud.
Neuronphase – 212 (2017)

Neuronphase – 212 (2017)

Neuronphase’i „212” teekond algab keset nimetu metropoli tuiksoont, kus kostub napp eestikeelne sõnavahetus. Jääb mulje, nagu otsitaks suunda võõral territooriumil, tundmatus linnas.
Müürileht