Kumus saab mängida saksa ja prantsuse viimaste aastate arvutimängude paremikuga
Lugemisaeg 2 min4. aprillil 2013 – 30. juuniil 2013 Kumus toimuv saksa ja prantsuse arvutimängude näitus esitleb 22 viimastel aastatel välja antud arvutimängu, mida külastajad saavad ka ise erinevatel platvormidel proovida.
Arvutimängud on sama vanad kui arvutid. Digitaalne mäng on mõne aastaga muutnud põhjalikult suhtlemist ühiskonnas, nii nagu seda on varem teinud trükikunsti leiutamine või liikuva pildi tootmise tehnoloogiad. Olles pikka aega tuntud kui lihtsalt laste mänguasi, on arvutimängud tänapäeval ühiskondliku huvi fookuses.
Näitusel saab vaadata valikut Saksamaal ja Prantsusmaal arendatud ja välja antud kaasaegsetest mängudest. Mõlemd riigid kuuluvad Euroopa suurimate digitaalse interaktiivse meelelahutuse turgude ja tootjate hulka. Näitus kutsub mängulisele jalutuskäigule läbi digitaalsete mängude mitmekesise maailma, kus traditsioonilised piirid meelelahutuse, õppimise ja kunsti vahel on muutunud ähmaseks. Esindatud on nii sõltumatud labelid kui ka suured mängud, nii action– kui ka õppimismängud, samuti olemasolevate žanrite esindajad ning tulevikutrendide näited.
Mäng – kultuur – innovatsioon
Võime mängida on meie inimloomuse oluline tunnus, mis eristab meid kõikidest teistest elusolenditest. Mängus võime luua oma maailma ja kontrollida käitumisstrateegiaid, ilma et peaksime seejuures kartma tagajärgi tõelises elus. Lastena loome endale niiviisi mänguliselt oma keskkonna. Ka täiskasvanuna inspireerib meid mängurõõm ja katsetamine ning muudab meid loominguliseks.
Arvutimängude kultuuriline tähendus ja seosed meie tänapäevase kultuuriga on alates nende massilisest ilmumisest kommertslike toodetena 1970. aastate algusest aina selgemini esile tõusnud. Seejuures on neil täita kaks rolli. Tänu oma võimele jutustada lugusid võimaldavad arvutimängud käsitleda filmis ja televisioonis loodud sisu mänguliselt. Tänu oma digitaalsele loomusele on nad meie olulisemad lähenemisteed arvutimaailma.
Arvutimängud ei ole mitte ainult pop-meedium, mida suur hulk inimesi üle kogu maailma on aastakümneid kasutanud, vaid neid tajutakse ka tänapäeval tulevikutehnoloogiate ja oluliste tootmise asukohta määravate teguritena. Seda teemat puudutavate küsimustega tegelevad 5. aprillil 2013 ümarlaual osalevad rahvusvahelised eksperdid, kes annavad ülevaate mängude tootmise ühiskondlikest ja majanduslikest raamtingimustest. Ümarlaua korraldavad Prantsuse Instituut ja Goethe Instituut koostöös EV Kultuuriministeeriumi ja Loov Eestiga.
Kuraator: Andreas Lange (Berliini Arvutimängude muuseum) koos Blandine Lebourg`ga.
Kumu fuajee ja multimeedia saal
Weizenbergi 34 / Valge 1 10127 Tallinn
Toimumisaeg: 4. aprill 2013 – 30. juuni 2013
Sissepääs tasuta