Tartu Kunstimuuseumi projektiruumis on 17. detsembrini avatud Sten Eltermaa foto- ja installatsiooninäitus „Brüsseli prelüüd: liminaalne tsoon”.

Sten Eltermaa „Brüsseli prelüüd: liminaalne tsoon”. Foto: press

Sten Eltermaa „Brüsseli prelüüd: liminaalne tsoon”. Foto: press

See on esimene muuseumidebüüt näitusesarjas Noor Tartu, mille eesmärk on pakkuda Tartuga seotud noortele kunstnikele võimalust esitleda oma loomingut kunstimuuseumis ja saada professionaalne produktsioonikogemus.

„Brüsseli prelüüd” toob näitusekülastaja ette Brüsselis valitsushooneid koondava Eurokvartali arhitektuuri võimujooned ja vastuolulisuse. Võõrandunud modernistlike administratiivhoonete anonüümne arhitektuur on aina aktuaalsemaks saamas ka koduses Eestis, kuhu kerkivad samuti üksteise järel pilvelõhkujad, superministeeriumid ja peakontorid.

Brüsseli Eurokvartalit iseloomustavad klaasfassaadid, postmodernsed vormi- ja materjalimängud ning neutraalsust ja avatust taotlev arhitektuur. Samas on selle osaks ka suletud tsoonid, kõike ning kõiki jälgivad ja salvestavad videokaamerad ning hambuni relvastatud sõjaväepatrullid, kes tänavatel ümbrust kontrollivad.

Eltermaa on Brüsselis viibides mänguliste ja leidlike vahenditega uurinud elukeskkonna ja elaniku vahelisi seoseid, praktiseerides loomupärast uitamisvajadust, nii-öelda psühhogeograafiat. Kunstnik kaardistab vastuoluliste taotlustega ruumi, mis näib läbipaistvate klaaside taga avatuna, olles samas peegeldav ja rangelt suletud.

Foto- ja installatsiooninäitus „Brüsseli prelüüd” ühendab ja arendab edasi Eltermaa varasemaid projekte: fotoseeriat „In Limbo” ja „Hüdrostaatilised objektid”.

Näitust saadab samanimeline pisitrükis, milles sisalduvad intervjuu, fotod ja artikkel tutvustavad Eltermaa loomingut ning annavad näitusele täiendavat tausta.

Lisainfot leiad siit.