Tõukejõud: Juliana Volož
Lugemisaeg 3 min„Tõukejõud” on rubriik, mis tutvustab inimesi, kes tegutsevad muusikaga seotud elualadel, kuid ise lavalaudadele ei satu. Seekord saame tuttavaks mänedžeri, agendi ning mullu aasta muusikaeksportija tiitliga pärjatud Juliana Voložiga.
Juliana, sa oled tegelikult keemikuharidusega. Kuidas toimus nihe muusikavaldkonda?
Võib öelda, et see nihe toimus ootamatult, aga kui oled avatud uutele kogemustele, siis võib-olla see nii ootamatu ei olnudki. 2004. aastal olin kutsutud ühele kontserdile Lõuna-Saksamaal, kus ma ka praegu resideerin. Seal pidid esinema Saksamaal elavad gruusia džässivirtuoosid. See oli gruusia trio The Shin, mis „suunas” mind muusikavaldkonda. Minu jaoks oli nende muusika suureks avastuseks ja äratas siira soovi seda paljude inimestega jagada. Tol ajal ei olnud mul õrna aimugi, kuidas see käib, aga ei olnud ka hirmu uue olukorra ja teadmatuse ees. Õppisin tegutsedes ja umbes nelja kuu pärast broneerisin bändile väljamüüdud kontserdi, mida kajastas ka meedia. Selge see, et jäin selle esimese edu konksu külge kinni.
Mulle tundub üha enam, et Eestist lendavad kaugele just artistid, kes esitavad meie kultuurile omase nihestusega muusikat. Mis tagab sinu arvates artisti osutumise edukaks ekspordiartikliks?
Kindlasti peab projekt olema unikaalne ja silmapaistev. Vähemalt mina otsin just selliseid. Siia lisanduvad n-ö pisiasjad, milleta on raske saada säravaks ekspordiartikliks. Ma nimetan siin vaid mõned kriteeriumid, sest see on suur teema, mis vajaks eraldi artiklit. Bänd peab Eestis kanda kinnitama, looma ja haldama oma sotsiaalmeedia kanaleid, kasvatama fännibaasi, töötama välja bändi brändi ja looma kõikvõimalikke professionaalseid promomaterjale (videod, pildid, koduleht jne). Lisaks peab bänd kindlasti osalema rahvusvahelistel esitlusfestivalidel, mida külastavad muusikatööstuse professionaalid. Eesti artistidel on vedanud, et neil on Tallinn Music Week, mille üks peamine eesmärk on eesti muusika laia maailma viimine.
Mida su igapäevatöö endast kujutab?
Mõnes mõttes meenutab see töö pusle kokkupanemist. Kui kõik vajalikud tükid on koos, saab edukalt organiseerida kontserte, tuure, koostöid või veel midagi põnevat. Igakülgseks õnnestumiseks vajalikke tükke on palju, igaüks neist eri etapis. Praktikas tähendab see igapäevast tihedat suhtlemist eri pooltega, olgu nendeks siis artistid, üritusekorraldajad või hoopis kolleegid konverentsidel ja esitlusfestivalidel.
Sa esindad ka mitmeid välismaa bände, kes on pärit näiteks Taiwanist, Armeeniast, Saksamaalt jm. Kuidas need koostööd sünnivad?
Kui tegeled millegagi ja teed seda hingega, hakkavad jutud levima, ja sinu hea töö on sinu parim visiitkaart. Minuni jõuab iga päev koostööpakkumisi, õnneks olen enda karjääris punktis, kus saan artiste ise valida. Kuna reisin palju, on mul suur eelis näha väga paljusid bände live’is mängimas. Kui artist lööb mul silma särama ja koostööl tundub jumet olevat, siis kõik muu on vaid kokkuleppe küsimus…