Z-generatsiooni numbris teeme juttu nähtusest, millele Y- ja X-generatsioonil on tihti küllap lihtne üleolevalt vaadata ja mida marginaalseks hinnata.

Eesti youtuber’id: (vasakult) Maria Rannaväli, Martti Hallik, Märt Koik ja Henri Karpov

Eesti youtuber’id: (vasakult) Maria Rannaväli, Martti Hallik, Märt Koik ja Henri Karpov

Ometi on eestigi youtuber’ite populaarsus just praegu tõusuteel ning ühe inimese tegemistel hoiab igapäevaselt silma peal ja ootab uusi videopostitusi Viljandi või lausa Pärnu rahvaarvu jagu inimesi.

Kas see on aga midagi põhimõtteliselt uut ka generatsiooni jaoks, kes unustas end teismelistena keset koolinädalatki märkamatult terveks ööks jututuppa või kelle sotsiaalset võrgustikku mõjutas rohkemal või vähemal määral toona esimesi samme tegev eesti blogindus? Tehnilist taipu peab seesuguse sisu loomiseks muidugi rohkem olema, nagu blogimise juures hinnati pigem paremat keelt.

Et fenomeni lokaalsest näost veidigi aimu saada, vestlesime Tallinna skeene cool’ide kid’ide Maria Rannavälja ja Martti Hallikuga ning „Tartu opositsiooni” ehk Henri Karpovi (YouTube’i rahvale Hensugusta) ja Märt Koigiga.